tisdag 16 augusti 2011

SÖRJER SOMMAREN!

Barnhäng på grannens studsmatta. Det är så himla mysigt när alla barn bara är ute och leker nu när det är sommar!


Min älskade mårbacka kom upp från källaren alldeles för sent i år så det är först nu som dom börjat blomma. Härligt i och för sig att något fortfarande blommor när hösten kryper närmare.


Det känns att hösten mer och mer är på intågande. I går regnade det här så man trodde allt och alla skulle regna bort. I dag skiner solen men man vill ändå ta på sig en tjockare tröja och gärna långbyxor när man cyklar till jobbet.

MIN NYA UTMANING

I dag började jag mitt nya jobb hos min man som driver IT-firma. Jag ska jobba med administrativa uppgifter samt vara en allt i allo. Så här första dagen så hängde det ju inte en massa uppgifter över mig precis så efter att ha stämt av inkommande betalningar m.m så gjorde jag ett rejält arkivröj. Det är verkligen en lisa för själen när man får röja och organisera, och roligast är det ju så klart när man gör det borta. Det finns fortfarande mycket att röja på den arbetsplatsen men det är sånt jag får ta när tid finns över. Det är härliga kontraster på mina två arbetsplatser i alla fall. Förskola där bara damer hrm....tjejer, jobbar och IT-företag där bara herrar jobbar. Varandras raka motsatser helt enkelt. Tur det är varannan dag principen som gäller så jag inte lägger på mig några dåliga manliga vanor hihi.

I dag funderar jag på att leka trotsig tonåring och gå och träna FAST jag äter penicillin..... är det dumt eller vad tror ni.....?
Är livrädd för att tappa de goda vanorna!

Ha en skön eftermiddag/kväll

KRAM
CC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!