lördag 4 april 2009

Gränslös fantasi

Att jag älskar mina barn är väl inte att ta miste på. Dom skänker en så oerhört mycket glädje i livet. Det jag tycker är så härligt med barn är att dom får mig att skratta varje dag.
I dag har min son roat mig väldigt mycket under en och samma timma. Efter en dag full med kalas och lek så slog vi oss gemensamt ner i soffan för att följa Robinsson på tv. Dagens Robinsson tävling gick ut på att deltagarna skulle brotta ner varandra i vattnet. De flesta duellerna avklarades på typ en sekund medan en av dem, mellan en tjej och en kille, tog lite längre tid. Leos härliga kommentar är då "ja, kärlek börjar ju alltid med bråk..."
Full av inspiration av Robinsson så sätter han i gång med en lego lek . Den handlade om hur hans lego powerminer och en kommunalarbete kämpar om att vinna en Robinssondeltävling. Dom hänger i ett rep och under simmar det fullt med krokodiler i träsket. Ärligt talat, vilken snart 7-årig kille leker kommunalarbetare?? Vart får folk allt i från. Gissa vem som förlorade? Givetvis kommunalarbetaren!!!

1 kommentar:

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!