tisdag 21 december 2010

ÄLSKADE HYACINTER

Det närmar sig. När man ser tillbaka så undrar man vart december tog vägen. I år skulle ju jag hinna med allt det där jag inte hunnit med inför de andra jularna. Men inte då, det blev visst inget av det i år heller men vet ni, DET BLIR JUL I ALLA FALL. För en gång skulle så känner jag mig färdig redan så här tre dagar innan dagen D. Julklappar är klara, maten handlad, huset pyntat (så mycket som hanns med i alla fall). I dag har vi njutit av eftermiddagen /kvällen. Barnen har pysslat pappersgirlanger till sin gran och jag slagit in några fler julklappar samtidigt som jag försöker tina upp framför brasan med en kopp te.
I morgon får det bli det allra sista pysslet inför julafton. En sista tur till stan för att fixa lite strumbyxor osv. I morgon mina vänner tar jag julledigt kl 13.00. Ska bli så himla skönt. Bara längtar efter att få njuta av lite ledighet tillsammans med barnen och hinna med allt som alla måsten tar tid i från annars. Mycket skidåkning ska det bli i alla fall.


Jag kan liksom aldrig få nog av hyacinter i juletid. Doften är magisk och vackra är dom dessutom!

Stressa nu inte ihjäl er mina vänner utan glöm inte av att njuta för snart är det över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!