söndag 19 december 2010

GRANEN STÅR SÅ GRÖN OCH GRANN I STUGAN

Äntligen är huset julstädat och fint och fjärde ljuset lyser på köksbordet! Nu är det bara att fixa med de sista klapparna och maten veckan som kommer. Det märks på barnen att dom blir mer och mer uppspelta. Börjar undra hur jag ska stå ut fram till fredagen.


Årets julgran går i vitt och silver. Jag älskar verkligen min snygga julgransfot som är från SMD design. Granen står stadigt i den kan jag lova.

Helgen har gått i ett rasande tempo! Först var jag och Leo hos frissan i går morse och gjorde oss julfina. Sen var det bara hem och dra på sig full mundering för att ge sig ut i skogen och leta gran i halv snöstorm. Barnen åkte häst och släde ut i skogen medans vi andra snällt fick gå. Det tog sin lilla tid att hitta en gran då det var en halvmeter snö att pölsa runt i och granarnas grenar var rejält snötyngda. Det var inte den ulitmata granen vi hittade i år men den fick allt duga. Just i år är jag väldigt glad att vi ens fick tag på en gran då varenda gran i stan är helt slut. Blir lite som på Lotta på Bråkmakargatan. Jag hoppas verkligen alla som vill ha en gran får tag på en på ett eller annat sätt.


På väg ut i skogen med häst och släde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!