lördag 9 juli 2011

EN KNEPIG SPORT!

PÅ TAL OM GOLF.....

Golf kan verkligen vara den mest frustrerande sport som finns. Märkligt..... Andra saker kan jag övervinna men golfen, nä då. Man undrar liksom när det ska bli min tur att göra den där drömrundan. Visst jag spelar nästan aldrig men ändå! Någon gång måste väl flytet ändå infinna sig.....
I dag har jag och min man spelat partävling. 18 hål singel och 18 hål foursome. Trots ett urknackigt spel så har det varit en fröjd rakt igenom. För även om det är tävling så är sällskapet i bollen det viktigaste. Att dom hjälper till att hålla humöret uppe, ung som gammal.
Jag kan njuta av att se andra spela bra och försöka lära mig ett och annat från dom.
Som idag.... när jag spelat ihop med Sveriges bästa 14-åring. En tjej som inte på något sätt försöka vara förmer och förmanande utan snarare är ödmjuk och förstående. Inte på något sätt skrytsam utan verkligen står med båda fötterna på jorden. Hon bokstavligen bor på banan. Tränar 8-10 timmar per dag när hon är ledig!!!!!!
En sån tjej önskar man verkligen all lycka i framtiden! Vem hon är....
Lägg namnet på minnet för henne lär vi får höra mer om.
Elin Odh!



3 kommentarer:

  1. Japp, och jag är riktigt stolt över att ha Elin som kusin :) Jag är så imponerad av hennes disciplin!

    Hälsar Johanna Odh

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrine! Det var längesen nu, jag var inne här och läste igenom dina inlägg, och så kom jag hit, jag har läst det förut men jag var tvungen att läsa det igen. Detta inlägg gör mig så glad, det är ingen som skrivit så fina ord om mig. :) Och denna texten ska jag sätta upp i mitt skåp i skolan, för den ger mig energi och motivation till att alltid fortsätta! Kram Elin!

    SvaraRadera
  3. wow Elin..... om det krävs så lite för att peppa dig så har jag mycket mer jag kan säga :)

    Ha en skön december Elin!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!