söndag 10 juli 2011

SKÖRDEDAGS!


Potatislycka i en Margareteskål!

Förra året bestämde Smilla att hon skulle så en egen pallkrage med blommor som bara hon kunde plocka. I år ville hon inte ha egna blommor. I år skulle hon sätta potatis!
Vi hade tur, farmor och farfar hade sättpotatis kvar så vi satte ner ett dussin potatisar i jorden.
Över jord har plantorna växt sig gigantiska men när vi tittade lite under jorden för ett tag sedan så fanns det inget där. Vi trodde då att vårt lilla potatisprojekt hade misslyckats. Nu i kväll när vi var ute och vattnade i vårt lilla trädgårdsland så bestämde vi oss för att ta en kik igen. LYCKA!!!!! Det fanns flera potatisar där och stora var dom också. Vi skördade en lagom mängd som nu får följa med på vår campingtur. Det kommer nog smaka gott med egenodlade potatisar och grillat i morgon kväll. MUMS!!!

Jag får ofta frågan om jag äter några kolhydrater och självklart gör jag det. Jag kan ÄTA ALLT MEN I RÄTT MÄNGD OCH INTE ALLTID! Dock väljer jag bort pasta och ris i alla dess former även om jag självklart kunde äta fullkorn som alternativ men just nu är jag liksom inte sugen. Det enda i risväg jag äter av och till är ju så klart sushi för det klarar jag mig inte utan. Jag äter också gröt till frukost av och till och bröd, men då grovt med hela korn.
Nu ska det sista förberedas för i morgon då vi drar i väg på en skön tältsemester HELA FAMILJEN!! Givetvis åker löparskorna och gummibandet med för jag vill ju kunna unna mig lite extra nu när det är semester!

HA EN FANTASTISK VECKA!

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med egenodlade potatisar:)

    Egen skörd är guld värld!

    kram CC

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!