tisdag 30 mars 2010

Campinglivet......på hemmaplan

Vi byter kök!!! Och det innebär ju inte LITE! Vi har verkligen blåst ur hela köket. Budgeten är spräckt innan vi en började och nu har den nog stuckit iväg till astronomiska summor. Hursomhelst så kommer det nog att bli väldigt bra......vågar väl inte säga annat. I dag drog jag alla tejpremsorna från golvet och jag blev så glad varm och lycklig inombords. Det blev precis som jag hade tänkte mig.
Under tiden vi varit utan kök har vi campat i vardagsrummet. Jag har anordnat ett litet campingpentry och det har faktiskt funkat riktigt bra, fram till idag. Nu plötsligt ska vardagsrummet samsas med campingköket (eller taikonköket) och hela det nya köket inkl. vitvaror. Liiiite jobbigt och ganska trångt kan man sammanfatta det hela. Det enda positiva är att det nu händer lite saker. Bänkskåpen börjar komma på plats och i morgon kommer rörmokaren. Har jag tur så kan jag laga mat innan påsken är över helt.


1 kommentar:

  1. Det blir ju suuper! Spännande att få se det färdiga resultatet!
    Kram Ica

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!