lördag 7 augusti 2010

Hobbyverksamhet

Har alltid tyckt det har varit kul att sy och pyssla men har aldrig varit särskilt duktig men skam den som ger sig!
I julas köpte jag en virkbok av min granntös som sålde jultidningar. Boken heter "virka amigurumi" och är skriven av Mia Bengtsson. Det finns massor av roliga mönster på div djur och figurer och så denna söta prinsessbakelse.

Efter två halvmisslyckade försök till div smådjur till barnen så gick det äntligen. Till slut fattade jag hur man skulle göra och då var det ganska lätt!!!! Nu är problemet att jag är fast i virkandet. I och för sig bättre än att sitta och äta godis på kvällarna hihi.

I kväll blir det övernattning i svärföräldrarnas torp. Kräftskiva vankas :)

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken söt liten bakelse! Jättefint hem då jag kikat runt lite på din blogg. :o)

    Värma hälsningar
    Isabelle

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!