torsdag 19 mars 2009

När räknas man som gammal?

Skulle äntligen till optikern idag. Har väntat i två veckor på tid. Personligen trodde jag att det skulle vara helkört eftersom jag tyckt att min syn försämrats avsevärt den sista tiden och jag gått omkring med spänningar över ögonen. Men det var inte så illa som jag trodde. Jag har alltid varit översynt vilket innebär att det är bra att man har glasögon när man läser, sitter vid datorn osv. Men eftersom jag inte skött det speciellt bra så har jag gått och blivit närsynt i stället. Optikern sa att jag kan klara mig med mina gamla glasögon (som är så fula så jag bara sitter och läser i mörker med dom) annars blir det ett par glasögon som jag bara kan använda när jag läser och vid datorn. "men du kommer att se dåligt på långt håll med dom, vill du ha dom hela tiden så får vi göra ett par proggresiva glasögon till dig". Va!? eh är det inte det som äldre får, dom som behöver läsglasögon på grund av sin ålder. Jaha här har man inte ens fyllt 35 än och har redan fått sin dom. Jag har blivit kärring. Jag valde såklart bort det senare alternativet och bestämde mig för att satsa på ett par jag kan ha när jag behöver dom för att kunna se saker på nära håll. Då var det beslutet fattat då. Nu till nästa, 200 bågar att välja mellan. Jag hade ju från början tänkt ett par väääldigt diskreta men dom skulle också bli dubbelt så dyra visade sig så jag fick väl ta något mer "normalt". Nu är bara frågan hur cool jag ska vara. Ska jag vara ung och modern eller klassisk och kärring? Lånade med mig sex par bågar hem och nu är jag bara nere i två så det tar ju sig i alla fall. Jag har ju till morgondagen på mig innan jag måste lämna tillbaka bågarna.

1 kommentar:

  1. Hej vännen, vilken fin och välskriven blogg du har! Här kommer jag gärna att titta in i då och då. Och du, du var alldeles strålande i lördags, en sådan tjej skall inte kärringglasögon! Go wild.

    Kram från Anna Ågren

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!