lördag 19 juni 2010

En riktigt kalasdag!

Hm vet egentligen inte riktigt hur jag tänkte när jag bokade in kalas samtidigt som det kungliga bröllopet men men man får göra det bästa av det och försöka sprida lite kunglig glans över vårt enkla kalas.



Passade givetvis på att duka lite fint dagen till ära!

Åh det var skönt att börja dagen med ett rejält träningspass. EasyLine är min nya grej, kan verkligen rekommendera det. Jobbigt som tusan särskilt idag när jag trodde smoothien jag gjort till frukost skulle komma i retur under passet men Jösses vad skönt det är efteråt. Nu kunde jag ju dessutom äta tårta med gott samvete.

Fattar inte att allt ska ta så galet mycket tid när man ska fixa lite lättare sommarlunch men gott blev det. Här bjöds det på:
Färskpotatissallad gjord på ruccola, rödlök, körsbärstomater, svarta oliver, vinegrette, fetaost, färsk oregano och givetvis färskpotatis
Ugnstekt rådjurskött
Grillade kycklingsspett med honungsmarinad
Kall sås på turkisk eko.youghurt, honung, majonäs, limesaft, timjan, salt och peppar
Hemmabakat foccaiabröd (Leilas)
Vattenmelon
Till barnen fanns det hamburgare enligt Leos önskemål!
Mmmmmmm vad gott det blev. Tur det blev lite över så lunchen i morgon är räddad.

Leo har alltid sanslösa krav vad det gäller tårta och i den här lilla staden där jag bor är det inte alltid det lättaste att hitta det man vill ha. Vad gör man då? Jo man köper en tårtbild på Tradera. Gissa om min legostarwarsälskandeson blev nöjd :)


Tack alla underbara för ett mysigt kalas. Leo är väldigt nöjd med sitt kalas och sina presenter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!