måndag 29 november 2010

Alla kan göra något!!!!

I dag var det verkligen kallt ute brrrrrrrr. Känns som om man aldrig ville ta av sig termobyxorna ens när man kom in. Tur man har bra kläder att ta på sig när man kommer ut. Tänker på alla dessa fattiga familjer som finns här i vårt välbärgade land. I helgen kunde man läsa i vår lilla lokaltidning om familjer som fick hålla sina barn hemma från skolan bara för att dom inte har råd att köpa tillräckligt varma kläder åt dom eller att dom inte ens har råd att köpa en enda julklapp till sina barn. Så nu gör jag ett upprop till alla där ute. ALLA kan göra skillnad. Här i Falköping kan man lämna in kläder och leksaker via diakonin i församlingshemmet så delar dom ut till dom som behöver. Visst, jag kan sälja mina gamla kläder och skor på tradera men frågan är, behöver jag pengarna som har ett hus, bil, fast jobb, kan köpa det jag behöver till mina barn eller kan jag faktiskt avvara dom pengarna jag får in till förmån till dom som inte får ihop sin ekonomi i Sverige år 2010. Mitt svar är självklart kan jag det!!!!!



VÅGA GÖRA SKILLNAD!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!