lördag 20 november 2010

Secondhand fynd

Det är inte så himla ofta jag ränner runt på second hand precis men ibland får jag ett infall och åker och tittar. Pingstkyrkan här i vår lilla stad har en helt fantastisk second hand där det verkligen är ordning och reda på saker och ting. Alla kläder är strukna och hänger snyggt och prydligt, saker är uppdelade efter olika kategorier och allt drivs mer eller mindre ideellt. Det bästa av allt är ju att pengarna går till dom som behöver det bättre och det känns ju extra bra. Det är också roligt att gå omkring där och titta och hitta sina egna gamla saker som man lämnat in. Problemet med just den här second hand butiken är att den bara har öppet två dagar i veckan och då brukar det vara smällfullt med folk och helst ska man vara där när dom öppnar vid tio. I dag skulle jag ändå skjutsa sonen till tennisträning som började just klockan tio och eftersom butiken nästan ligger granne med tennis hallen så passade jag och dottern på att sticka in en sväng. Smilla fyndade massvis med julgranspynt som hon ska ha och pyssla med i sitt nya pysselrum och jag fyndade en helt fantastisk skål för endast 100 kronor!!! Den ska jag fylla med underbart väldoftande hyacinter nu.

I dag har jag även förberett ett pysselbord till moi i källaren också nu lagom till att julfixeri. Skönt att kunna stå i källaren och greja med mossa och jord så man slipper skräpa ned hela övervåningen. I morgon blir det adventspyssel och pepparkaksbak för idag satt jag en helt gudomligt god pepparkaksdeg som innehåller lite rivet apelsinskal i. Kan verkligen rekommenderas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!