onsdag 24 november 2010

Keep on going

Julpysslande fortsätter så sakteliga här hemma om än i ett långsamt tempo. Trodde som vanligt att jag skulle hunnit så himla mycket mer nu när det bara är 4 dagar kvar till första advent!
I dag fick jag i alla fall fixat mitt nya köksfönster och ja.......det är inga äkta amaryllisar. Det är ju helt hopplöst att få dom att blomma i rätt tid även om jag tycker det är dom absolut vackraste julblommorna. I år fick det bli konstgjort.

Tog en tur i stadens centrum idag. En tillfällig blomaffär har öppnat och där tänker jag åka och investera en massa blommor i morgon. Vad sägs om jättestora julrosor för endast 80 kronor till exempel! Hade tänkt att shoppa loss redan idag men eftersom dom inte tog kort och jag hade en trött 5-åring på släp så insåg jag mina begränsningar.



Illa nog när jag höll på med diverse andra arrangemang så tog mossan slut. Jag som hade plockat så himla mycket! Nu blir det inte lätt att hitta någon ny heller eftersom det ligger ett par decimeter snö på marken. Blir till att köpa i mataffären helt enkelt. Just nu bara längtar jag till att få hänga upp alla fina stjärnor men jag ska hålla mig till på lördag. Tur jag är helt fullbokad fram till dess så jag inte blir allt för frestad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!