tisdag 23 november 2010

Det närmar sig....

Vilket underbart vinterväder vi har här i lilla staden. Snötäcket är så fantastiskt vacker och det snöar fortfarande. Barnen frågar mig när slalomanläggningen öppnar och jag hoppas inte det dröjer allt för länge till nu......

Ena stunden är jag så sugen på att bara sätta i gång med allt pyssel men när tiden finns så infinner sig inte riktigt inspirationen. Men i dag släpade dottern med mig ner i vårt nya pysselrum i källaren. Hon skulle minsann göra ett fint adventsfat till sitt rum så jag fick helt enkelt ta tag i vår adventsljusstake också. Det blev en maffig historia i år men det passar bra på vårt stora matbord. I morgon ska jag försöka orientera mig fram till centrum i all snö och köpa mig hyacinter till det stora fina silvriga fatet samt lite mer kulor. Jag bara älskar att dekorera med kulor. Det är ju så fantastiskt fint. Hellre växter med fin dekoration och en massa ljusslingor och levande ljus än en massa tomtar i alla hörn.
Hoppas ni inte snöar inne......

2 kommentarer:

  1. Med beröm Godkänt! Jättefint C.C! Jahapp...när skall min pyssellust ininna sig då?
    Kramis Ica

    SvaraRadera
  2. Du får väl komma in i det magiska rummet i morgon på jobbet :D
    Tack snälla du förresten!!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!