lördag 9 oktober 2010

Det sista av sommaren......

Vilket underbart väder vi har haft här idag. Fick gå upp redan kvart i sju, trots att det är lördag. Halv åtta!!! hade jag klipptid. Som jag längtat efter att få klippa och slinga mig. Eftersom jag har världens bästa och goaste frisör så blev jag supernöjd. Tack Lotta för den härliga borsten du skickade med!
Efter att ha flängt runt under förmiddagen och skjutsat till aktiviteter och hem samt gjort en del ärenden på stan och lagat och ätit lunch så var det ÄNTLIGEN dags att få gå ut i trädgården och höströja. Egentligen så avskyr jag höströjet, tycker det är så vemodigt och tråkigt och så blir det ju så tomt när man tömt alla krukor, tagit in alla leksaker samt utemöblerna. Ännu kan man ju iaf njuta av det orangea vackra löven som fortfarande pryder en hel del buskar.
I dag klipptes och rensades det undan det mesta. Några halvslokna busksolrosor behövdes också tas bort men jag upptäckte att det fanns den hel del blommor och knoppar kvar så dom fick följa med in, som ett sista minne över den härliga sommar som var.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!