tisdag 9 februari 2010

35+ och bollsport???

Ska man verkligen hålla på med snabba bollsporter nu när man är 35+? Jag har fått äran att vara med i ett härligt tjejgäng och spela innebandy varje tisdag. Det är dödligt roligt men också galet jobbigt. Blodsmaken och spykänslorna kommer sakta krypande under träningstimman. När jag var femton kunde jag ju iaf skylla på en astma som jag egentligen inte ens hade :) Nu kan jag bara skylla på alldeles för många kilo på kroppen och alldeles för lite träning det sista året. Börjar bli lite orolig över hur jag ska må i morgon när jag redan nu, 2h efter avslutad träning, knappt kunde ta mig upp ur soffan. Om Smilla fortfarande är febrig i morgon tror jag att vi ligger kvar i sängen hela dagen.

I dag när Leo skulle göra sina läxor kom en han på en genial idé tyckte han. Han skulle vilja ha en egen tjänare som kunde göra allt åt honom. Är detta resultatet av att vi föräldrar av denna generation gör livet för lätt för våra barn.

Smillas status idag för övrigt har varit upp och ner. Hon toppade tempen med 40,6 idag!!!! Då var jag rädd på riktigt. Men efter mirakelmedicinen alvedon så sover hon nu gott med normal kroppstemp. Hoppas hoppas på en feberfri dag i morgon annars blir det kontakt med sjukvården igen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!