söndag 7 februari 2010

Nytt kök

Nu helst i går SKA vi beställa vårt nya kök. Jag trodde ju det var den enklaste saken på jorden. Jag var så säker på allt.....trodde jag tills man nu ska beställa en massa detaljer. Har fastnat totalt i valet av vattenblandare och fläkt. Fläkten kommer att vara väldigt avgörande eftersom den kommer att hänga helt ensam på en vägg. Varför måste det typ finnas 1 miljon olika fläktar att välja på?? Och vad tusan ska man kolla efter, vad är bra och vad är dåligt. Inte nog med detta, vad ska vi har för belysning då? Just nu bläddrar jag frenetiskt runt i mina gamla inredningstidningar samt div. inredningsbloggar men det här är ju trots allt mitt hem.
Klart på listan är iaf:
Leverantör: Marbodal
Lucka: Form Vit
Bänkskiva: Svart Granit
Ho: VIt Porslinsho
Handtag: Skålade
VItvaror: div. märken med det blir rostfritt
Golv: Blir nog att jag själv målar ett plankgolv i stora vita och gråa rutor i harlekinmönster
Kakel: Är inte säker på att vi ska ha något......

Min goa granne/kollega och vän beskrev det här med köksbyte så här för Daniel:
Det finns ingen broms! Det är som när man kliver på Balder, det går trögt i början, sedan är det ett h-vete men när man går av är man himla nöjd med sig själv :-)
Daniels fina svar var då: Kan man köpa ett foto på sig själv från när man var som mest skräckslagen också?

Lovar att lägga upp lite bilder här så fort det är igång. Lovar också att ta en före och efterbild.........på Daniel :)

1 kommentar:

  1. Ja, jag ser fram mot bilder :-) ...och jag är övertygad att du väljer rätt (om nu D håller sig utanför vill säga ;-) )

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!