onsdag 3 februari 2010

Hur länge får man ta semester?

Alla bloggar nu för tiden och det trodde tydligen jag också att jag skulle klara av att göra men jag glömmer hela tiden av min blogg. Jag får väl se det som mitt lilla barn som jag ska få att växa och gro, då kanske jag kan vårda den ömt.

Barn är väl ändå dom som gör livet värt att leva. Som idag när jag pratar med D på jobbet.
D:Smilla var kung idag på väg till dagis. Vi mötte Körven i bilen (Körven heter egentligen Marcus och är Daniels kompanjon)
Cattis: jaha
Daniel: Jag frågade om hon såg att det var körven vi mötte
Smilla: - Nej.
Smilla: Prickigkörven, kan man ju kalla honom. Om han får eksem.

Smilla är en go tjej när hon är på det humöret, som idag när vi var på leksaksaffären för att spana inom dom legogrejerna som börjar att komma in. Leo hittade tyvärr inte vad han var ute efter men Smilla var fast besluten att köpa något. Till slut fastnade hon för en underbart klassisk pruttkudde. Jag vill ha den gröna sa hon, givetvis var den i XL strl men hon tänkte väl att ska den få plats under mammas bak så är det nog bäst att ta den största som finns. Väl hemma så hade hon ju givetvis hysterisk kul med den där pruttkudden. Som att jag hela tiden ska låtsas resa mig för att nå ngt så hon kan lägga dit den om och om igen för att ändå skratta lika hysteriskt efter varje gång. Man kan tro att hon är 2 år!
Till slut så tröttnar hon förstås på mig och väntar ivrigt på att D ska komma hem från jobbet. Så fort han kliver innanför dörren så står hon och småfnissar i trappen med händerna bakom ryggen.
D: Oj vad du är glad då....
S: hihi
C: jag tror du borde sätta dig och vila benen lite......
fniss fniss fniss
D sätter sig ner och...........BRAKFIS!!!!
ASGARV fniss fniss fniss...........

för ynka 39 kr kan man verkligen göra en snart 5-årig tjejs dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!