torsdag 4 februari 2010

Vardagslyx

Lycka är att höra, från sonen som snart fyller åtta år, spontant säga: Jag älskar dig mamma
Sådana ord värmer så man tror att det syns utåt att man glöder. Efter kommer han och kryper upp i mitt knä när jag sitter vid datorn. Vi surfar runt på Legolands hemsida och drömmer om en ev. semestertripp dit i maj. När kl är 19.30 fortsätter vi myset i soffan och ser på halvåtta hos mig. Leo älskar detta matlagningsprogram. Han, liksom programledaren sitter och recenserar maten som serveras. Man önskar liksom att aldrig kvällen ska ta slut. Man vet hur kallt det blir i soffan när han nu måste gå upp och lägga sig. Å ena sidan måste man vara en ansvarsfull mamma när man å andra sidan bara vill vara spontan och önska att vi kunde mysa halva natten.
Kärlek är också:
1. När mannen ställer upp och hämtar min goa syster efter träningen, bara så att jag kan ligga kvar att mysa i soffan med Leo
2. När mannen kommer hem och hittar sin frusna fru (eftersom hon inte längre har ngn varm och gosig Leo att värma mig emot) och serverar henne nybryggt kaffe och DESSUTOM erbjuder en kaka till kaffet
3. Att ha en svärmor som har maten klar till hela familjen när vi varit på kvällsstäd på Smillas förskola.
Allt detta är vardagslyx i en lite ask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!