torsdag 11 februari 2010

Plötsligt händer det!

Jag är ingen lekmamma och jag är ingen bullmamma, i alla fall inte i vanliga fall men i dag så hände det plötsligt. Efter att vara inne på 4:e VABdagen så blir man ju lätt trött på att stryka, städa och tvätta hela tiden så i dag skulle bli dagen då jag var med mina barn. I dag har jag lärt Leo att sy på symaskinen :) Han ville sy en sovsäck till sin nalle så jag hjälpte honom att pressa och nåla och sen sydde han själv. Han tyckte det var jätteskoj! Har vi en ny designer där måntro.....hihi tror nog inte det. Här snackar vi om killen som helst springer i kalsonger och när han ska välja kläder själv är det inget som passar i hop.
I dag har jag dessutom bakat med Smilla. Ända sedan hon blev krasslig i måndags så har hon velat baka muffins med rosa glasyr och hjärströssel. I dag äntligen är var hon tillräckligt pigg för att orka. När vi ändå var i farten så blev det en sats bullar också. Hade nästa glömt bort hur underbart det är med doften av nybakat och ännu bättre hur dom smakar i hop med en kopp nybryggt kaffe. Jag säger som Leo brukar säga. Detta är bättre än livet på en pinne.

2 kommentarer:

  1. Kan Simon & Thomas räknas som designers så tror jag Leo är helt rätt ute med sina klädval.

    SvaraRadera
  2. hejsan! jag hittade in till dig via styleroom. Jag är lite inne på att göra platsbyggda sängar till barnen, hur har ni gjort era? Vore toppen att få lite tips och idéer! maila mig gärna: katarina_wikander@hotmail.com
    ojoj va fint ni har hemma :)

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!