söndag 15 maj 2011

HELGBESTYREN

Åh i helgen har jag äntligen investerat i ett olivträd som jag velat ha i köket ända sedan vi var klara med det för drygt ett år sedan! Nu hoppas jag att jag kommer att klara av att sköta det också......

Vilken helg!! Kalas efter kalas.....IGEN! Nu börjar jag äntligen se en ände på alla kalas och fester som avlöper varandra i maj. I helgen har vi firat de sista födelsedagsbarnen för majmånad. Tre personer har vi hunnit med att fira.
I helgen har det varit ganska lätt att välja de sunda vanorna. Min söta svägerska Ylva vet ju om att vi lever ett nytt sunt liv så det blev riktigt bra kalasmat hon bjöd på. Ugnsbakad lax med en GUDOMLIG sallad och istället för bara en massa tårta och kakor så dukades det upp flera fat med god frukt så det fick det bli för mig tillsammans med ett par kulor vaniljglass. Det känns så bra när det finna andra alternativ!
I dag hann jag äntligen snöra på mig löparskorna igen och tog en tur med sötaste, goaste lillasyster Julia. Skönt när man kan springa 5 km och småprata lite.....
Det kanske är dags att ta sig ur sin lilla bekvämlighetszon nu utmana sig själv lite. Lite längre eller lite snabbare......
Nu börjar nedräkningen för om 4 DAGAR åker jag och mitt hjärta till London. 10 år har vi varit gifta minsann. På programmet står typ....SHOPPING!!!!
Hoppas hitta en massa fint. Har även planer på att packa ner löparkläderna och ta en tur i Hyde Park som vi kommer att bo i närheten av.
Men....innan resa så är det fullt upp och en massa jobb i dagarna tre men vad gör väl det när man vet att det är en kortvecka att jobba!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!