onsdag 18 maj 2011

MITT NYA JAG!

Knarka, jag???? Javisst :) men bara körsbärstomater!!!

I dag har jag varit på individuell träff med min viktcoach Linda. Ytterligare en bra sak med Xtravaganzas program, att det inte bara handlar om att gå ner i vikt utan om så mycket mer. Vi pratade om hur mitt liv ser ut nu och den förmodade tuffa tid som komma skall (mina egna ord, inte Lindas :)
Jag inser att nu börjar resan på allvar. Det är NU jag ska börja att befästa mina nya goda vanor. Hon fick mig att tänka efter dåläge, nuläge och framtidsläge......
Det är bra med lite eftertanke ibland. Den sista tiden har jag verkligen märkt att jag inte på något sätt är färdig och befäst mina nya vanor. Jag har börjat att rycka i kylskåpsdörren igen när jag inte borde, jag slentrianäter MEN jag väljer sunda alternativ. Jag tar inte en ostbit, en pannkaka som blivit över eller andra dåliga val. Jag knarkar istället körsbärstomater. ÄN SÅ LÄNGE så håller jag mig där utan problem men bara att den dåliga vanan att rycka i kylskåpsdörren är tillbaka stör mig såååååå! När jag slentrianäter så är det frukt. Visst frukt är nyttigt i måttliga mängder men frågan är: Behöver jag den där frukten just nu? Är jag hungrig eller är det bara ett invant beteende att när jag går förbi måste jag ta?
Även om jag väljer bra val nu så vet jag ju inte hur det ser ut om en månad eller två.

MEN, JAG HAR BESTÄMT MIG!!!

Nu får det vara slut med dåliga vanor igen (även om dom är sunda). När jag kommer hem från London ska jag sätta mig och skriva veckomatsedlar som innehåller frukost, lunch, middag och några mellanmål. Jag ska bokföra det jag äter och unna mig något extra på helgen PUNKT

Jag tycker i alla fall att jag rör mig hyfsat mycket även om det för en kort kort period blivit lite mindre p.g.a mycket jobb och logistik i vårt hem. Är så himla glad över att löpningen då blivit en del av mitt liv för den finns liksom alltid till hands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!