tisdag 17 maj 2011

STÖR EJ, NEDRÄKNING PÅGÅR!

Här på Cleveland hotel ska vi bo. Hoppas det är lika fint som det ser ut på bilderna.
En fördel är att vi har en egen liten köksavdelning så vi själva kan göra vår frukost för den som serveras i England verkar tyvärr inte vara värt pengarna.....

2 dagar kvar......yeeeeeeeee!
Just nu känns det så skönt att få komma i från vardagsstressen här hemma. Vet att jag kommer sakna mina barn så att det gör ont men Leo gjorde klart för sin pappa idag att han tyckte mest att det var skönt att vi skulle åka i väg lite. Tro sjutton det. Dom ska vara hos farmor och farfar to-fre sen tar mamma med dom till underbara bästkusten och Hunnebostrand hela helgen. Gissa om dom kommer att bli bortskämda.......

Jag avskyr verkligen att packa, jag vet, ett himla I-landsproblem. Saken är den att jag är inte särskilt berest och är värdelös på att se olika matchningar i förhand för att slippa ta med för mycket kläder. Det bruka i stället sluta med en fullproppad väska med kläder som inget matchar med varandra.
D tar inte med sig så mycket han.......han tänker shoppa allt där säger han. Hm kanske borde tänka på samma sätt men jag klarar inte riktigt av det. Egentligen har jag inte så mycket kläder att välja på då nästan ALLT i garderoben är för stort!
Fick ringa in min sykunniga mor idag för att sy in en finklänning BIG TIME. Måste ju ha något snyggt att ha på mig på vår bröllopsdagsmiddag! Tack snälla mamma, hur skulle jag klara mig utan dig!

En sak är i alla fall säker. Löparkläderna och skorna åker med. Hoppas verkligen vi får tummen ur att använda dom då vi kommer att bo bara några 100 meter från Hyde Park. Tänk vad coolt att veta att man tagit sig en löparrunda där.......

Nu återstår bara att packa barnens alla kläder men som tur är finns det en morgondag också. En morgondag som jag fasar över då jag var på det bästa EasyLine passet på riktigt länge idag. MJÖLKSYRA rätt igenom. Skönt med en riktig genomkörare så här innan resan så man kan äta med gott samvete. Vi lär ju gå några mil också misstänker jag så jag tänker verkligen inte lida av dåligt samvete när jag är där, samtidigt som jag inte tänker gå bananas på skitmat. Med tanke på hur engelsmän ser ut så är man ju lite orolig över hur matutbudet kommer att se ut men vi har gjort lite koll innan så jag hoppas vi hittar några bra resturanger!

KRAM

4 kommentarer:

  1. Lite kul.... ni kommer att vara där samtidigt som min bror Jörgen och hans fina Sussie!!! :)) GRATTIS på bröllopsdagen i förskott, och hoppas du hittar mycket kul i shoppingväg! Själv ska jag åka till USA på onsdag och börjar också känna lite oro över packning mm.... Nåväl, kram kusin och ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med USA!! Där hade jag nog kunna shoppa ihjäl mig!!!! Skor och märkeskläder till barnen......
    Tänk om vi springer på Jörgen....frågan är om man känner igen honom, eller är han fortfarande lika lik våra fädrar tro.....
    Ha en skön resa du med!!!

    SvaraRadera
  3. Finns fräsha foton på Jörgen i mitt album "Family & friends" på FB.... :)) Ska åka med nästan tom resväska dit, förhoppningsvis välfylld på hemvägen! :)) Kram!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!