onsdag 15 juni 2011

FÖRBEREDELSER....

I dag har det varit en dag i högt tempo. Intensiv jobbdag och sen hem och feja inför morgondagens skolavslutning med tillhörande fika. I morgon ska vi fika tillsammans med goa familjen Folkesson.

JAG har bakat bullar........det händer typ MAX två gånger om året. Tror dom blev riktigt goda faktiskt. Provsmakade inget själv men barnen jublade (dom är ju inte alls partiska).
I dag när jag skulle göra mig till och fråga unge herr Folkesson snart 4 år, vad han gillade för kakor om jag skulle baka något så svarade han: Singoalla kex :)
Klart pojken ska få sina singoalla kex men lite bullar och tårta kanske också slinker ner.
Nu har jag pyntat och gjort fint här hemma med nyintagna pioner och jasminkvistar. Det doftar verkligen ljuvligt. Blandningen av färska trädgårdsblommor och nybakta bullar.
Kläderna är strukna så nu är det dags för mig att knoppa in och ladda för morgondagen då vi är lediga och bara ska NJUTA efter skolavslutningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!