måndag 20 juni 2011

TÅRTA VS JORGUBBAR

Tårta VS jordgubbar med kesella

Man inser att livet INTE är automatiserat på något sätt när det gäller sunda matvanor. Jag inser hur skör jag är när det finns godsaker hemma. Nu har det kalasats i flera dagar. God mat och fika. Absolut inte överdrivet och jag har rört på mig men till slut så slår sockerdjävulen till igen och vill plötsligt ta över mitt liv. Vetskapen om att det finns en god tårtbit i kylen kan göra en galen. Då är det tur att man någonstans i bakhuvudet inser att NU FÅR DET VARA NOG!
Det går inte att leva på gamla meriter och tro att en sund kropp finns där av sig själv. Det gäller att ha sunda val hemma som är lika goda som dom osunda. Så i dag fick det istället bli färska, goda, söta svenska jordgubbar med kesella och en caffelatte på minmjölk! Ett mycket bättre mellanmål en en tallrik med tårta!

Denna vecka har jag bestämt mig för att leva supersunt (med ett litet undantag för midsommarafton) och röra på mig extra mycket då jag känner att jag behöver ta mig i kragen innan det är försent och mina nya vanor ebbar ut i intet!

Hur tänker NI lägga upp er vecka?

KRAMIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!