fredag 20 januari 2012

EFTERTÄNKSAMHET

VÄLKOMMEN FREDAG

Fredagar är ju bara så underbara fast i dag är det lite smolk i bägaren här hemma. Smillis är febrig och förkyld och jag deppar lite för min egen del....

Måndagar är ju för många veckans värsta dag men för mig har den blivit en av de bättre. Då har jag alltid sett fram emot bästa gruppasset ever på Form. Tjejen som leder passet heter Anna och utbildar sig till PT just nu också (japp det är hon som gjort powerpasset till mig). Hon får mig att känna att träningen är så otroligt rolig och att man vågar utmana sig själv. Just måndagar har blivit ett pass där det nästan alltid är samma människor med. Det blir som en liten träningsfamilj som pushar och skojar med varandra. Passat är ibland en nära döden upplevelse men det är ju det som är så kul just för alla goa människor runt omkring.

MEN......

nu till det deppiga........
I höstas smällde jag min rygg, till slut blev den bra men i stället fick jag ont i ett knä som jag till slut sökte för i går. Det var inget fel på knät (förmodligen) utan jag har en SKEV HÖFT
vilket innebär att jag felbelastar kroppen hela tiden. Så nu är jag belagd med träningsförbud när det gäller gruppass och styrkepass. Jag får springa och gå och ev möjligen cykla eftersom man belastar kroppen mer jämt då. Jag har fått övningar att göra hemma. 1-2 månader ska detta fortgå.......gah!!!! hur ska jag överleva? Men man får väl på något sätt se det som en livsinvestering. Och nu kan jag ju verkligen träna inför tjejmilen. Även om jag typ tycker att löpning är supertråkigt!

Man får hitta lite ljusglimtar i den tråkiga vabvardagen
En god frukost med latte, smoothie och rågkusesmörgås
fylld med godsaker.


HA EN UNDERBAR FREDAG

KRAM 
CC

2 kommentarer:

  1. Du kommer vara saknad på måndagar. Det viktiga och primära nu är att du blir frisk.
    Du får agera som Annas hjälptränare :-)

    SvaraRadera
  2. Hallå där :)
    Hittade din blogg när jag gogglade på "bänkskiva i granit" och såg att ni har renoverat ert kök 2010. Jättefint!! Jag håller på att kika runt på olika bänkskivor och är nyfiken på om du är nöjd med er bänkskiva i svart granit. Är det mycket jobb att underhålla, blir det fläckar/flammig? Tänkte att jag måste passa på att fråga då det inte är så många som har bänkskivor i granit, hoppas det är ok! Jag håller utkik här på bloggen ifall du har tid att svara under min kommmentar.
    Hälsningar Johanna i Dalarna

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!