torsdag 7 april 2011

MENTAL NÄRING

Kvällsnjutning, färska jordgubbar, kesella och lite nötter...och kaffe såklart.

Veckorna verkligen rusar i väg och i morgon är det fredag igen. Solen skiner och äntligen är det vår ute. Lite penseér har fått komma ner i krukan ute tillsammans med ett salixträd. Har sopat och krattat upp lite runt entren också men på lördag får det bli lite mer trädgårdsfix minsann.

I går var det änligen dags för lite vinprovning igen. Vi är ett gäng tjejer/kvinnor som provar vin och champagne några gånger i halvåret. Väldigt trevligt och väldigt intressant. I går var det uddaviner, alltså viner från udda länder. Det var röda viner och dom kom från Tyskland, Tunisien, Libanon, Österrike och Tasmanien. Gårdagens dunderfynd måste vara det som var från Tunisien. Ett jättegott vin för endast 60!!! kr. Kan verkligen rekommenderas. Vinet hittar ni här
Vi provad också ett från Tasmanien. Ett lättdrucket gott vin men framför allt lite spännande ursprung. Det från Libanon var en höjdare tyckte iaf jag personligen. Så där, då har ni fått helgens vintips!


Jag njuter verkligen av mitt nya jag! Det känns som om man växt en meter på höjden av alla fina komplimanger som folk säger. Och visst värmer dom och gör att självförtroendet får sig en svung! I dag har jag ÄNTLIGEN kommit i gång med träning igen. Hoppas nu att förkylningen är ett minne blott (har tydligen slängt över den på min man istället vilket INTE var meningen).
I dag kunde jag bara inte låta bli att knyta på mig löparskorna igen trots att jag hade träning bokad. Det var ju så underbart skönt ute så jag kunde bara inte låta bli. Det blev en kortis på 3 km och sen cyklade jag ner till Form för 45 min easyline.
Jag har ALDRIG ALDRIG ALDRIG njutit av löpning tidigare så ni som inte vågar prova.....GÖR DET!!! För mig är det som en trisslott, PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!
Fördelen med löpning är att man kan ha med sig det som träning vart man än är. På semestern till exempel då jag är livrädd att jag ska tappa mina goda vanor men nu finns det ju en möjlighet att istället bibehålla dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!