lördag 2 april 2011

NJUTBART!

Närproducerad ryggbiff med ugnsrostade grönsaker med mango och ingefärssås. Serverat tillsammans med en god sallad.

I går kväll njöt jag verkligen! Av att det äntligen var fredagkväll och av god mat och ett litet, litet glas rött vin. Jag tror aldrig ett glas rödvin av den storleken har räckt så länge tidigare.
Maten smakade fantastiskt och bäst av allt så fanns hela familjen runt matbordet.

Mycket av det sociala livet kretsar kring mat och folks matvanor. Jag har nog aldrig hört så många prata om mat som nu. En del har en mer avslappning inställning, en del har tusen frågor och en del har tusen ursäkter. Många tycker kanske det är jobbigt när jag har valt att äta nyttigt men jag tror att det gäller att hitta den väg som passar just dig och som just du mår bra av.
Jag har hört andra som lyckats gå ner mycket med till slut mötts av motstånd som att, ska du verkligen gå ner mer, nu räcker det väl osv. Varför kan inte andra unna oss att vara normala även om vi varit överviktiga i hela livet innan? Är det månne den svenska avundsjukan?
Jag är en matmissbrukare men just nu vet jag vart jag har mig. Skulle ni ge en öl till en alkoholist? Det handlar lite om samma sak, iaf för mig. Knorra inte över att jag tackar nej till saker men ha heller inte dåligt samvete över era egna val för det är just ERT val.

Nu är det dags för en riktig fixarhelg här hemma så nu är det dags att dra på sig målarstassen och sätta fart med penseln!

HA EN TREVLIG LÖRDAG!



1 kommentar:

  1. Heja Cathrine! En stark insikt, härligt att höra ditt resonemang. Ha en fin helg!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!