söndag 3 april 2011

SKÖNA SÖNDAG

Nu är köksfönstret fyllt med väldoftande örter, redo att användas i matlagningen.

Det har varit en effektiv helg. I alla fall här hemma. Lister och fönsterfoder är återigen vita. Väggpartier likaså. Granitskivorna i köket har fått sig en intvålning och blivit fogade med silikon. ÄNTLIGEN kan vi nu sätta punkt för vår köksrenovering. To Do listan är fortfarande lång här hemma men det är skönt när man kan beta av lite av allt som ska bli gjort, eller som aldrig blir gjorda.

Nu återstår dock bara timmar av denna helg som trots hemmafix har varit riktigt skön. Jag har verkligen njutit av god mat och dryck och att få vara med min familj
Eftersom min förkylning vägrar att släppa taget om mig så fick det bli en skön och välbehövlig promenad idag. Fick lite springsug i benen men jag får allt försöka hålla mig i några dagar till. Försöker C-vitaminboosta mig och hitta alla möjliga sätt att bli av med min förkylning på. Har ni några bra huskurer så får ni mer än gärna dela med er av dom.

Nu blir det matlagning i ett par timmar. Måste fixa middag för idag samt mat för hela dagen i morgon då jag jobbar fram till sena kvällen i morgon.
Måste bara berätta att när jag vägde mig i går så hade jag lyckats gå ner ytterligare ett halvkilo. Skönt att veta att det funkar med mat också :)

HA EN SKÖN SÖNDAGSKVÄLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!