måndag 4 april 2011

NYA VANOR

Det går lätt att springa nu när man hittar vackra vårblommor överallt. Flera av trädgårdarna jag sprang förbi hade vackra rabatter med vintergäck i. Man kan inte annat än le åt dessa solgula blommor.

Lite ambitiös kände jag mig allt när jag ställde klockan på halvsju i morses, trots att jag inte skulle börja jobba förrän kvart över nio. Jag hade nämligen bestämt mig för att ta en morgonlöprunda. Den tanken har jag haft måååååånga gånger i mitt liv men det har bara slutat med att jag stängt av klockan och somnat om. Tanken fanns där i dag med, det ska inte förnekas. Jag låg och förhandlade med mig själv i några minuter innan jag insåg att det var mitt gamla jag som planerade saker som inte blev av. Mitt nya jag gör det man planerat. Sagt och gjort. Löparstassen åkte på, mix megapol i öronen och sa bara det ut. Helt ljuvligt ute. Vår i luften och några härliga plusgrader. Nästan folktomt var det förstås också. Det blev ingen lång runda, bara dryga 3 km. Räckte för idag eftersom jag har varit förkyld i en hel vecka nu samt att mina stämband ännu inte är helt kurerade.
Det var så sanslöst skönt att komma hem och ta en snabb dusch och en god grötfrukost med ägg och kaffe på det. Detta får nog bli en av mina nya bra vanor helt klart.
Min man var även snäll att la in ett program på min mobil i går så jag kan se hur långt jag sprungit och på vilken tid. Perfekt när man vill följa sin löparutveckling lite.


Efter en lång arbetsdag (med härlig utevistelse i solen nästan hela dagen) är det dags för lite skönhetssömn.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!