onsdag 20 april 2011

PÅFYLLT SKAFFERI!

Skafferiet påfyllt igen. Havregryn, solrosfrön, nötter, linfrön och psyliumfrön är några av alla godsaker som hör min vardag till nu för tiden.

I dag har jag liksom typ halva stan varit och handlat. Jag har inte ens hunnit planera påskmaten än utan var bara tvungen att fylla på div. basvaror. Denna lilla nätta påfyllnad gick på nästan 1000 kr!!! Varför i hela friden ska det vara så dyrt bara för man vill handla nyttigt? Om ni frågar mig så borde det var låg moms på frukt och grönt och HÖG moms på halvfabrikat och skräpmat. Då tror jag många skulle välja den bra maten i stället. För egen del så tar jag gärna den utgiften just nu men lite störd blir man ju.

Påsken närmar sig med stormsteg och det är mycket tankar som rör sig i huvudet på mig just nu. Hur ska det går med all mat och dryck? Tur att min XV-träff jag var på idag handlade just om det. Jag inser att mycket av maten som är just på påskbordet är ganska bra mat, bara man väljer bort en del av det.
Min strategi är ju givetvis också att röra på mig mycket påsk. Någon form av motion varje dag är planen annars får jag inte unna mig något. Jag har bestämt mig för att jag ska få lov att äta efterrätt en av de tre dagarna som vi har uppbokad med familj och vänner. Påskgodiset tänker jag låta bli helt och vin tänker jag tillåta mig att dricka i rimliga mängder förstås. Är ju inte typen som kan sitta och dricka hur mycket som helst annars heller.
Så nu är det upp till bevis och se hur jag klarar av min första högtid. Inkomster och utgifter, det ska vägas mot varandra kan jag lova!!

GLÖM INTE KVASTEN I MORGON VÄNNER!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!