måndag 18 april 2011

VÄLKOMMEN VÅR!

ÄNTLIGEN!!!!

I dag har våren tågat in på allvar. Jösses säger jag bara. Det small bara till. Stan fylls av människor som promenerar, springer, fikar ute, spelar fotboll och basket, hänger kring sina coola bilar osv. Jag fick en riktig aha upplevelse idag när jag åkte hem från träningen när klockan var drygt 20.00. Fullt av människor är ute och fördelen med att leva i ett mångkulturellt samhälle är att dom som kommer från sydligare länder verkligen umgås ute! Dom träffas i stor grupper och bara är. Kastar lite boll sitter och snackar osv. Jag tror vi har lite att lära där helt klart!

Jag har verkligen haft en underbar dag på jobbet. Dagar som dessa klagar man inte på jobbet precis ( inte så ofta annars heller om jag ska vara ärlig). Känns lyxigt att kunna vara ute med barnen och bara njuta av det fina vädret!
Barnen har fått vara lediga i dag tack vare en snäll farmor. Leo har ägnat förmiddagen åt att starta sin grönakortetkurs i golf. Ska bli spännande att se hur det kommer att gå.


Så här snygga är vi nu innan vi beger oss ut på löp/promenad runda. ALLA kan vara med i sin takt, och det bästa av allt......DET ÄR KUL ATT TILLHÖRA EN GRUPP!!!!!

Efter en hektisk men underbar dag så knyt jag återigen på mig löpskorna för lite löpträning på Form. Linda hon kan sin sak och vi kör intervallträning varvat med styrka. Väldigt kul att träna så här i grupp. Tidigare har löpning alltid varit förknippat med ångest för min del men numer så är det fortfarande en utmaning varje gång men verkligen inte förknippat med ångest utan med njutbar träning. God Energi helt enkelt! Att börja löpträna var ett av mina mål när jag gick med i Xtravaganza. Jag har fortfarande några mål kvar att nå upp till innan min målbild är helt klar. Det är som jag tidigare har sagt, en låååååång resa!
Hur som helst. Nu tänker jag i alla fall NJUTA AV LIVET och av det härliga vårvädret som är här. Måtte det aldrig försvinna!

HAVE A LOVELY WEEK!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!