söndag 4 november 2012

Inte veckans roligaste dag....

Kanske inte precis veckans mest sexiga dag....
Dagen började med en skön sovmorgon och en god och härlig söndagsfrukost.
Efter frukosten gosade stora sonen på tio år upp sig bredvid mig, mysigt värre........
tills jag såg att....

NÅGOT KRÖP I HANS HÅR!!!!!

OMG! hann inte ens dricka upp kaffet innan ett vitt lakan och luskammen var framme och mina värsta farhågor besannades.... det var inte en lus i det där håret utan en hel d-a koloni. Dom hade säkert till och med hunnit bilda regering, monarki och tronföljare för sweet my lord vad många det var. Sonen fick så klart PANIK men som tur var hade grannen medel hemma och vi hade lite kvar sen dottern hade löss i våras.

När han väl var avlusad och klar så var det dags för oss andra.... Smilla hade tack och lov klarat sig mig INTE JAG. Hittade så klart flera i mitt hår också GAH!!!!
Inte nog med att alla i familjen ska kammas.... ni som känner familjen vet ju att vi typ har världens tjockaste hår OCH långt (nu räknas inte mannen in här som är hårlös) så framåt tvåtiden var vi väl till slut klara med allt meck!
Nu uppmanar jag ALLA att LUSKAMMA sina BARN så att det slipper att går runt hela tiden.


Då var det bara att ta tag i typ det roligaste på jorden....NOT, tvättstugan.
VARFÖR VARFÖR VARFÖR

måste det alltid gå så här långt! Inte nog med att strykhögen är full utan så också sträcket där jag hänger kläder samt alla tvättkorgar. Om jag fick välja så skulle jag nog hellre ha ngn som tvättar, stryker och lägger in alla kläder i garderoben åt mig framför en städerska här hemma.


Ja ja.... det blir inte alltid som man tänkt sig MEN jag hann iaf med min dagliga träning. 15 löpning på löpband samt 30 min CXpass på bästa träningsstället Form Wellness 

Nu tar vi och njuter av det sista av helgen och tar nya tag inför en ny vecka!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!