torsdag 31 mars 2011

SAMMANFATTNINGSVIS

Frågorna har varit många och jag tycker att mycket svar finns här på min blogg i gamla inlägg men jag ska ändå försöka att sammanfatta min resa so far!

Efter jul och nyår, som är rejäla frossarhelger, beslutade jag mig för att det fick vara nog! Jag hade varit i kontakt med personal på XV tidigare men kände mig inte redo just då men nu var jag laddad till tänderna. Visst, det kostar en slant men det har varit värt varenda krona. Många undrar hur mycket, men för att få en ordentlig bild av det så tycker jag man ska boka ett möte med en konsulent för att få information. Jag försöker inte på något sätt dölja vilka kostnader det innebär MEN man måste också sätta det i proportion till allt annat. Det som kostar är ju nu......ALLA NYA KLÄDER! Men det är väl kanske den roligaste utgiften.

Jag har enbart druckit soppor i 10 veckor och det har faktiskt gått jättebra. Har haft en och annan skitdag men på det hela taget har det varit enkelt. Den mentala och fysiska träningen har varit min stora hjälp på vägen, och min familj förstås. Utan min man som har lagat all mat så hade det varit tuffare så klart. Att hitta smaker som passar mig har inte varit svårt då det finns 11 smaker på soppor/shakes och 3 smaker på färdigblandade drinkar. Vad maten kostar beror på om du väljer färdigblandat eller pulver (som är billigare). Så hemskt mycket dyrare än vanlig mat blir det inte men det kan ju förstås vara olika beroende på vilka matvanor man hade innan.

För mig har detta varit ett kanonsätt att gå ner i vikt på. Att få coachning och att tillhöra en grupp. Att jag dessutom har valt att blogga om det gör ju att mitt liv är offentligt och att jag har ögonen på mig att lyckas. Många tror att jag är i mål nu, och det är jag, med mina kilon MEN min resa börjar här och nu. Gått ner i vikt har jag klarat förr men att hålla den är svårare. XV är ett livsstils program och det är därför du förbinder dig att vara medlem i minst ett år. Jag tycker det är jätteskönt att ha något att luta mig mot när jag kör av motorvägen för jag är rätt säker på att det kommer hända någon gång under min resa. Det är mycket som jag måste förändra i mitt förhållande till mat och det tar mycket tid just nu att planera alla måltider men även det här sättet att leva kommer att bli en vana till slut.
Kanske inte den här metoden passar alla men för mig har det och är det toppen.

Hoppas jag kunnat svara lite på era frågor annars är det bara att fråga vidare.

Nu ska jag krypa tillbaka ner under filten i soffan med godaste teet Studio 54 som bland annat innehåller smaker av champagne och jordgubbar. Har en envis förkylning som irriterar mig sååååååå!!! Vill ju bara kunna gå och träna!

STORA KRAMAR TILL ALLA ER DÄR UTE!!!

2 kommentarer:

  1. Fortsätter säga:heja heja heja....;) å trevlig helg å ta hand om halsen, thaTS iT for now:).
    /KRAMIZ

    SvaraRadera
  2. Ja den förb.......de halsen är ett kapitel för sig. Vill ju bara kunna träna och må bra men just nu känns det som om det sitter ngn slemmig drake där och sprutar ut slem i halsen och snor till näsan Grrrrrrrrr!!!!!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!