torsdag 17 februari 2011

KOPIA ELLER ORGINALET.....VALET ÄR LÄTT.

Jag kan inte sluta förvånas hur många designers det är som kopieras av IKEA. Eller visst det är ju inte bara dom förstås utan många andra. Man behöver ju nödvändigtvis inte kalla det för kopiering utan för att dom inspirerats men när jag såg en av deras vårnyheter så kunde jag inte låta bli att hålla mig för skratt.

Orginalet "AJ" av Louis Poulsen 6295:_


"kopian" IKEA Stockholm 1195 :- (foto Ikea.se)

Jag är en person som hellre suktar efter originalet, i alla fall när det gäller riktiga designklassiker, även om jag aldrig kommer att ha råd att köpa.
Just nu är jag så himla sugen på att göra om en massa här hemma. Min man bara suckar......
Det är väl ett typiskt vårsyndrom kan jag tänka! Har hittat en ny favoritfärg och det är turkos. Gärna den riktigt svala turkosa. Kanske får bli några fina ljuslyktor, kuddar och plädar. Ska till Göteborg nästa helg och får väl se vad jag hittar att ta med mig hem då.

I dag har fem veckor sprungit iväg och nedräkningen börjar. Bara 3 veckor kvar nu med shakes och soppor, tror jag i alla fall. Tyvärr så tror jag inte jag hinner gå ner alla dom kilon jag hade hoppats på under dessa 8 veckor så jag får väl se vart jag har landat när jag är klar. För mig är inte sifforna på vågen det viktigaste utan att jag är nöjd med mig själv och min kropp. Har ju aldrig tillhört dom smala människorna precis. Jag vet ju vad jag hade tänkt från början. Får väl se vad kroppsmätningen säger också. Hoppas ju att jag klarat av att ändra fettprocenten en hel del och att jag klarat av att bygga en del ny muskelmassa istället. En sak är säker. Jag ska i alla fall inte ha ett BMI som säger överviktigt längre!!!

2 kommentarer:

  1. Haha, ja min åsikt ang kopia vs. original vet du ju redan :-). Å turkos är ju en av mina favvofärger oxå.
    Det där med vikten kommer du fixa galant, du ser ju redan smashing ut!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Oväntat att det kommentar från just dig Ica ;)

    Love you!!!!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!