torsdag 10 februari 2011

VARDAGSLYX

Jisses vad lite träning kan gör en piggare! I går var jag så sanslöst trött vid halvfyra tiden så det kändes som om jag somnade stående. Hade träningstid halv fem, hm, boka av??? Nej inte den nya jag inte!! I stället la jag mig i sängen och lyssnade på lite mental träning, vilade ytterligare tio minuter efter, drog och tränade och vips så var all dålig energi som bortblåst. Att det är en superinstruktör som står det framme och bara får en att hitta endorfiner som man knappt trodde att man hade i kroppen, gör ju inte saken sämre precis. Det är så himla gött när man får en kick under passen och det känns som om man ska orka hålla på hur länge som helst!


Lyxfrukost - javisst, nyttigt - njae!

Här är det fortfarande sjukstuga med vattenkoppor. I dag valde Smilla att vara hemma från förskolan hon med. Då passade jag på att erbjuda barnen önskefrukost. Äggröra och våfflor blev det minsann. Det är så mysigt att kunna ta till vara på tiden lite grann med barnen när dom ändå är hemma! Nu lurar jag lite på vad resten av dagen ska erbjuda. Kanske dags att väcka upp pelargonerna ur källaren och ge dom lite ny jord och näring! Längtar verkligen efter vår nu men det känns ganska avlägset när jag precis varit och skottat undan en decimeter snö från vår helvetiskt stora uppfart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!