lördag 19 februari 2011

TO BE CONTINUED....

I dag har varit en ganska effektiv dag. Tycker nog att jag hunnit med ganska mycket, ändå vill man ju alltid hinna mer när det är helg. Magsjukan blev tack och lov kortvarig och än har ingen annan insjuknat i den. Nu har jag i stället hittat misstänkta vattenkoppsprickar på Smilla. Ska blir en spännande följetång det här......

Förmiddagen ägnades åt att städa Smillas dagis. Det gick väldigt bra när man väl kom dit, fast det är ju inget man ser fram emot innan precis. Jag hann precis upp en sväng till stan och inhandla 3 par jeans till Smilla. Gäller ju att passa på när det är rabatt. Hon fick 3 helt olika modeller. Ett par baggy, ett par leggings och ett par i haremmodell. Dom sistnämnda var väl dom som gick hem bäst helt klart. Dom har hon gått och myst i sen jag kom hem med dom.

Pulsen i London,läääääängtar!!!

Äntligen något att se fram emot. Vi har ju bestämt oss för att göra något på tu man hand i maj när vi firar 10-årig bröllopsdag. Först var ju planerna på Rom men tyvärr sprack budgeten där så vi hade egentligen tänkt en helg i Stockholm i stället men när jag började kolla vad det skulle kosta att ta sig till London i stället insåg jag att det landade på samma peng. Så nu har vi hittat flyg och boende som ska bokas. Underbart! Jag har aldrig varit i London så det ska bli spännande att uppleva allt som bjuds där. Gäller att spara mycket pengar nu så man kan shoppa ordenligt. Det är mycket resor på programmet nu. I helgen ska vi också boka höstresan som kommer att gå till Portugal och Algarve kusten. Ytterligare ett ställe jag inte tidigare besökt. Där finns verkligen superboende för en billig peng och billiga flygresor finns det gott om. Det är faktiskt ett väldigt billigt sätt att resa med familjen. Att flyga med ex. Ryan Air och boka boende själva. Såååå mycket billigare än charter och man upplever landet på ett lite annat sätt. Jag har verkligen inget emot charterresor men ombyte förnöjer!

I dag läääängtar jag efter MAT, riktig mat. Räknar långsamt ner nu för jag har bestämt mig att mer än åtta veckor utan riktig mat blir det inte. Det får ta den tid det tar med de kilona som blir kvar, nyttig mat och träning ska nog få bort dom också.

Nu har här lördagsmysas men gott hallon och kiwivatten och se på Mello!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!