tisdag 1 februari 2011

RÖRELSEGLÄDJE

Jisses vad skönt. Har lyckats att komma i väg och träna idag igen. Är jag månne på väg att bli en liten träningsnarkoman haha NOT. Nu sitter jag här med ömma muskler överallt efter första cykelpasset på flera år! Kände att det var dags att utmana sig själv lite nu och inte bara köra samma pass varenda gång. När jag kör Easy Line vet jag ju vart jag har mig själv. Jag vet ungefär vilket tempo jag ska hålla för att orka. Nu var jag verkligen en nybörjare igen och det var superjobbigt. Superinstruktör var det på passet också. Tack Ulrika!!!
Jag har verkligen aldrig njutit av gruppträning. Jag är och kommer alltid att förbli en lagsportsmänniska och boll måste ju givetvis involveras. Jag tycker fortfarande det är sååååå skönt efteråt men fortfarande så är det inte så att jag slår klackarna i taket när jag tänker på att jag ska gå och träna. Men nu vet jag att det är måste så det är bara att pränta in det i skallen. Än har jag inte kommit till den gränsen där jag tror att jag ska klara det här med träning på egen hand med promenader eller löpning. Det är bra att boka tid! Då ska det lite mer till att boka av än att bara tänka att åh vad det är varmt och skönt här i soffan idag, här stannar jag. Det var mitt gamla jag som resonerade så! Nu har jag ett mål att först nå och sen behålla och då ingår träning i grupp, i alla fall för mig!

Kolla! Så här snygg och lätt i stegen ska jag minsann var i sommar :)

En go tjej skrev ett så kul inlägg på min FB-sida angående den fina klänningen i mitt tidigare inlägg:
"Snygg klänning!!! Men den döljer för mycket! Till sommaren kommer du mest vilja gå omkring i bikini... ;)"
Hihi tyckte allt att det var lite roligt men jag tror nog ändå jag håller mig till klänningen även om det inte kommer att vara lika jobbigt att visa sig på stranden den här sommaren!

Det verkar som om jag har lyckats att inspirera ytterligare en go tjej att ta samma väg som jag. Jag önskar dig verkligen lycka till och tillsammans är man stark! Glöm inte det!!!

Nu ska jag inkassera en riktig belöning. Nu har jag kämpat så bra så min man har utlovat en lååååång och skön fotmassage!

1 kommentar:

  1. Klart du måste belöna dig själv å mannen dig också ;)...sån kämparanda växer inte på träd. Klänningen är verkl.supernize å du kan ju ha bikinin under så är det bara att svischa av sig klänningen när du blir varm å du e LIKA snygger(som ni säger här på bygda) i den.

    Keep the good work ,även när jag läser dina texter så hör jag faktiskt hur glad å lycklig du låter !!!
    /KRAM

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!