torsdag 25 augusti 2011

BLIR SÅ TRÖTT.....

Semestertiden är ett minne blott.....
i alla fall några veckor till :)

Oj oj oj säger jag bara. Nu börjar livet komma i kapp. Har insett att jag inte har semester längre och att jag nu satt klockan alldeles för tidigt alldeles för många morgnar i rad...
Bara en kvar nu för i morgon är det fredag, TJOHOOO!!!

IBLAND BLIR MAN BARA SÅ TRÖTT!!

När man ska behöva läsa att en pojke i min sons skola blivit av med en jättefin cykel. Bara för att hans lås strulade och han inte kunde kunde klara av att låsa den. Pojken är ju givetvis förkrossad över att hans cykel är bort. Gode tid, han är ju bara 8 år!!!!
Vad ska våra barn tänka om den här världen och vad är det för föräldrar som uppfostrar sina barn till att inte kunna låta bli andras saker!!!
Tur jag har en klok son här hemma som gladeligen ska låna ut sin gamla cykel som vi ännu inte sålt. För han var det en självklarhet eftersom han lekt med pojken mycket på fritids. Mitt hjärta blir alldeles varmt när man kan vara så medmänsklig som han är!
Hittar jag den som tagit den där cykeln tänker jag nypa honom/henne riktigt hårt i örat i alla fall!

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att det är tufft att komma i ordning och organisera sig efter en härlig och slapp semester. Jag är inte helt på banan än. Det är nog därför jag är sååååååå trött:)?!

    Lilla stackars killen. Ja, det är tråkigt att världen är så tuff och hård.Det skapar en form av otrygghet om barn inte kan få vara barn och glömma saker och ting. denna tanke har slagit mig många gånger.

    kram CC

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!