måndag 15 augusti 2011

NY VECKA, NYA UTMANINGAR

I dag började Smilla på fritids. Gissa om man är spänd när man vaknar 6.40 och har tagit på sig kläder, bäddat sin säng samt ätit frukost när klockan typ är 7.10. Kommer förmodligen INTE hända igen.

Hämtade barnen strax innan 16.00 på fritids. På vägen hem ser jag att Smilla har andra kläder på sig än när jag lämnade henne. Jag har drillat henne rätt hårt att hon måste ha stenkoll på sina saker nu när hon är i skolan eftersom det är så många personer på samma ställe. Hon berättade glatt att dom hängt i torkskåpet men att det nu var torrt och hon då packat ner det i sin extraklädespåse som ligger fint på hyllan.
Leo säger då: Det där kommer ju inte att hålla länge!
Jag: Vadå? Att hon har koll på sina grejer?
Leo: Nä precis, jag vet ju hur det är. Jag hade ju koll först men inte nu längre....

FAIL!!

Han har ALDRIG haft koll på sina grejer what so ever! Men han tycker nog att det är kul att spela världsvan nu när syrran börjar skolan.

Undrar hur tidigt jag ska vakna i morgon.....
för då börjar jag ett nytt jobb, iof hos min man men ändå, han är ju inte den enda som jobbar där. Har bakat en kaka för säkerhet skull.
Bäst att börja på topp!

HA EN SKÖN VECKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!