fredag 12 augusti 2011

FREDAG.....



fick i alla fall en sak avbockad på sommarens to do-lista. Köksbordet har blivit vitt!


Sista semesterdagen är här.....

och det känns faktiskt riktigt bra!

I dag är det sista dagen på min 6 veckors långa semester. Jag känner mig mer utvilad än på länge och som vanligt så har jag inte hunnit med mer än en bråkdel på to do listan men det är kanske också just därför jag känner mig så redo att jobba igen!

I sommar har vi softat som aldrig förr. Vi har inte varit i väg på så mycket som vi brukar men vi har njutit av både västkust och ostkust, salta bad och härligt sällskap. Västkusten är helt klart bästkusten, det går aldrig att komma i från.

Jag har njutit av allt för mycket mat och dryck så nu kommer det en riktig utmaning och det är att hitta tillbaka till det nyttiga livet igen. Volanger runt midjan vill jag INTE ha så nu hade jag tänkt att köra stenhård träning och bra mat men men........det blir ju inte alltid som man tänkt sig.....
Efter 3 veckor med en inflammerad finger så insåg jag att läkare måste uppsökas och självklart så fick jag penicillin utskrivet och som alla vet, ingen högintensitets träning när man äter det.

Åh så irriterande!!!!

Jag som inte är så förtjust i att gå ut och gå utan vill få hög puls när jag tränar!
Mina matvanor går ju som tur är att ta tag i snabbt nu igen för som jag har frossat i sommar. Självklart har jag inte moffat i mig som en tok men jag ligger inte på plussidan när det gäller nyttigt liv precis. Jag inser hur snabbt den lilla sockerdj-en tar tag i en igen så nu gäller det.....

ATT KOMMA TILLBAKA TILL MINA NYA GODA VANOR!!!

Jag kan i alla fall stolt säga att jag har rört på mig i sommar för löparskorna och gummibandet har följt med på mina resor och dom har använts till skillnad mot förr.

HA EN FAB FREDAG ALLA GOA MÄNNISKOR!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!