fredag 21 januari 2011

EFTERLÄNGTAD FREDAG!!!!



Äntligen fredag! Det kan man säga på många sätt. Har varit en vecka som verkligen bjudit på tempo på jobbet men samtidigt är det så himla kul att komma i gång och jobba igen och att livet blir lite mer normalt. I dag var raka motsatsen på jobbet mot i går. Luuuuugnt och skönt och jag hann till och med att beställa lite nya inredningsdetaljer till vårt matrum. Ska bli skönt att få lite vår där också!
Slutade tidigt idag vilket inte precis innebär att man är ledig. Har hunnit med att städa, köpa presenter till helgens båda barnkalas samt att träna Easy Line! Perfekt start inför helgen! Det är så skönt att återfå lite energi genom att träna. Egentligen låter det ju ganska konstigt fast vi vet ju alla att det EGENTLIGEN är så!

Foto: Fotoakuten

En elefant är gravid i två!!! år, en människa i 9 månader. Det har jag ju lyckats ta mig igenom två gånger, inte utan smärta och komplikationer men ändå. Det jag vill säga med det att även om det är trögt i bland så är ju 8 veckor ingenting. Det är sååå lite tid om man jämför..... Den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge (eller alltid som min son säger haha)!
I dag går jag in i min andra vecka. En ny vecka startar varje fredag och varje fredag är det också fredagsfika på jobbet. Puh....men för mig blev det absolut ingen prövning på något sätt. Fika tycker jag det är väldigt lätt att tacka nej till. Jag bara blandade till min chokladshake och drack den tillsammans med mitt kaffe! Funkade hur fint som helst!
Jag tänker fortsätta att låta bli vågen ett tag till då jag egentligen tycker att den är ganska ointressant. Som tur är har jag ingen våg hemma! Jag tycker det är mycket roligare att känna att kläder sitter lösare, att för små jeans numer går på OCH går att knäppa. Efter träningen idag passade jag på att mäta mig istället. WIIIIII jag hade tappat flera centimeter på varje ställe!! LYCKA! Visst jag förstår ju också att jag tappat mycket vatten den första veckan men nu är det bara att köra på!
För att få lite helgenergi så bjuder jag på den här sköna låten!!! Akon – Angel

Ha en riktigt skön helg alla! Och för er som inte visste det så vill jag bara säga att idag är internationella kramdagen, så krama om alla i din närhet som betyder något.

FÅNGA DAGEN!!!!




4 kommentarer:

  1. Heja Cathrine! Du är jätteduktig. Hmmm undrar dock varför det inte var svårare att tacka nej till fredagsfikan?! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. haha kakan såg väl inte så god ut.....;)
    Du vet ju vad jag säger. Det är det man inbillar sig som gäller just nu!!!!!

    SvaraRadera
  3. Marie Alexandersson23 januari 2011 kl. 12:38

    Tycker du är SUPERDUKTIG som självklart kommer nå ditt mål, kämpa på å ditt positiva tänk kommer göra dig till en vinnare.Ska bli kul å följa din resa!!!!/KRAM

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!