måndag 17 januari 2011

PÅ HAL IS!

Dags att återgå till vanligt liv igen nu då. Ingen mer semester inplanerad på lääääääänge.......
Får väl börja längta till påskledigheten som är typ 14 veckor bort eller nåt.

I dag var det inte helt lätt att ta sig till jobbet. Fast jag bor supernära mitt jobb så tog det nästan 20 minuter för mig att vara på plats. Isgata hela vägen och det gör det inte mycket lättare att jag har två branta backar att gå nedför. Ett under att jag inte hamnade på ändan!!




Ett smakprov av allt gott som bjöds på den Italienska aftonen vi hade här hemma på trettondagsafton. Lär ju få vänta läääänge innan jag kan smaka på så här god mat igen!


Denna varma Brietårta som ett par vänner till oss hade med sig är bland det godaste jag ätit i ostväg. Och nej, jag längtar faktiskt inte efter mat, inte än i alla fall :)

Dag 4: Idag har det faktiskt känts oerhört enkelt. Var ju väldigt orolig över hur det skulle gå med alla tider på jobbet att passa. Hoppade över att äta min "frukost" hemma utan tog i stället med mig en shake till jobbet som jag tänkte att jag tar när jag börjar känna mig hungrig. Det dröjde ända till halv tio innan jag kände något som helst behov av att "äta" mitt första mål mat för dagen. Super!!! Lunchen intog jag inte förrän vi halv två och kvällsmålet vid sextiden. Perfekt fördelning av dagen om ni frågar mig. Vattnet lyckas jag också få i mig! Börjar att hitta en och annan favorit nu också. Hittills så dissar jag jordgubb och cappuccino smak. Inte alls i min smak. Persikan vågar jag inte ens smaka på för det låter verkligen inget gott som pulvershake så dom bytte jag in. Har valt att dricka mer varma soppor eftersom jag är så himla frusen just nu. Nu har jag ju i alla fall nio smaker att välja på så det ska väl funka i åtta veckor.....eller.....?? KLART DET SKA!
Ingen motion i dag heller mer än halkpromenaden till jobbet. Det var väl i och för sig träning det med för som jag fick spänna benen när jag gick!
Snart sovdags. Har börjat att lägga mig tidigare nu för att slippa soffångesten som alltför ofta tidigare har varit förknippat med mat och tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!