lördag 29 januari 2011

MENTAL NÄRING



I bland är man bara alltför trött, känner sig osocial och allmänt hängig. Det är då man tror att man borde välja bort att träffa sina vänner, att få lite miljöombyte och komma hemifrån en stund. Vi hade bokat in tjejträff på fredagkvällen och helt ärligt så kändes det verkligen inte lockande efter en superintensiv vecka men jag bestämde mig för att gå i alla fall om än motvilligt. Klockan åtta möttes vi upp på en av mina goa vänners frisörsalong och oj vad kul vi hade! En del av oss passade på att snygga till sig i håret, några drack vin, några åt chips men jag......jag drack kaffe och vatten och bara njöt. När jag åkte hemifrån så sa jag "jag kommer nog om ett par timmar för jag är så himla trött". Halv ett var det nog jag som var piggast men när en av mina vänner satt och nästan somnade i en fatboy så insåg jag att det är nog dags att bryta upp. När jag kom hem kände jag mig jättepigg! Där ser man hur mental näring verkligen påverkar oss. Att lite trevligt gemenskap kan ge så mycket energi. Nu längtar jag redan till vår planerade tjejhelg på västkusten sista helgen i april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!