torsdag 20 januari 2011

HEKTISK TORSDAG

Jösses vilken dag. I dag har det verkligen gått i ett tempo av hundra på jobbet. Men men, varje arbetsdag går till sin ända och äntligen är jag hemma igen. Just nu tycker jag mest synd om mina barn som drabbas av mammans slut på tålamod. I kväll tänker jag med gott samvete ligga i soffan och glo på tv.


Visst är dom söta med sina härliga former. Men dom får hålla sig på sin kant för mina former ska minsann väck innan sommaren. Foto: Sia homefashion

När jag hade duschat i går så ropade jag på min snart 6-åriga dotter. Jag frågade om inte hon kunde vara snäll och hämta trosor åt mig i tvättstugan i källaren. Hon kom först upp en gång och sa att hon inte hittade några men när jag förklarat närmare så gick hon ner igen och kom upp lite småfnissande. "Är dom här verkligen dina trosor? Dom är ju sketastora"
Tidigare hade det nog sårat mig innerst inne även om jag hade lett mot henne men nu gjorde det faktisk inte särkilt ont för nu visste jag att jag är på väg mot en mindre storlek. När jag väl har gått ner i vikt får jag väl ta med mig Smilla och köpa lite nya underkläder till mig!

Nu har det gått en vecka av åtta vad det gäller soppätandet och det går verkligen över förväntan. I går var jag helt slut på eftermiddagen MEN jag tog mig i kragen och valde att inte boka av träningen utan i stället gå dit. Gud vad kul det var! Vilket pass! Sån energi som jag hade på passet var längesedan jag kände och det var verkligen inget pass som var som dans på rosor. 30 minuter boxträning och 15 minuter styrka. Det lovar gott inför beach 2011 för första gången på många många många år!
Den stora utmaningen blir till helgen. Kalas hos bror med familj och det brukar innebära 5 timmar av ständigt ätande. Kul? NOT! Men det är MITT VAL nu och jag vet att jag kommer att klara det galant eftersom JAG HAR BESTÄMT MIG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!