söndag 23 januari 2011

FULLMATAD HELG!

I dag har jag RÖJT i vår tvättstuga. Verkligen storstädat och strykit in all tvätt. Visserligen är det fullt på sträcket och i tvättkorgarna men det är det ju alltid! Jag kan verkligen inte förstå hur det kan bli så rörigt och smutsigt i en tvättstuga. Det är både för och nackdelar med att ha tvättstugan i källare. Fördel för att ingen annan ser skiten och nackdelen är också den samma för just därför så orkar man allt som oftast inte bry sig. Man får ju panik när det plötsligt står någon man från ex. elbolaget utanför dörren som helt oanmält kommer och ska byta elmätare osv!!!. Tvättstugan är tyvärr inte tillräckligt snygg för att visas offentligt men det räcker för mig i alla fall. Man kan ju bara drömma om att en fin och välorganiserad tvättstuga a la Martha Stewart! Det finns i alla fall en stor fördel med min tvättstuga. Den är stor och jag får plats att hänga mycket kläder, strykbräda och ett symaskin på bord!

Foto: marthastewart.com

foto: marthastewart.com

I dag har jag varit en "elak" mor och varit hos grannen med barnen och försökt att få dom nedsmittade med vattenkoppor. Man undrar ju hur man som mamma medvetet kan försöka få dom sjuka...... Jag hade vattenkoppor som vuxen och det vill jag verkligen att mina barn ska slippa så nu sitter jag här och håller tummarna för att mina barn är små prickekorvar om si så där två veckor.
Ett hus på landet som är till salu har vi hunnit med att titta på i dag också. Ett helt fantastisk hus med tyvärr för dyrt tyckte vi eftersom det är mycket stora saker som behöver renoveras även om det oerhört smakfullt och fint för övrigt. Drömmen om ett hus på landet lever fortfarande kvar dock.......

Nu har jag genomlidit mitt första kalas som startade med en gigantisk tårt och kakbuffé så klart. Men jag sa självklart Nej Tack!
Lyxade till det med en RTD choklad till kaffet i stället. PERFEKT!
Mat blev det senare på kvällen också.......Kycklinggryta till folket och grönsakssoppa till moi. Så där, mitt första kalas avklarat och det gick superduper!!!!
Eftersom jag inte har någon våg och ändå känner att det händer saker så var jag bara tvungen att ta fram måttbanden idag igen. 6 cm runt stussen borta!!! På bara 9 dagar. Det här bådar verkligen gott!!!
Nu ska jag sätta mig och njuta av handboll på tv och sen SOLSIDAN!! Perfekt avslut på en perfekt helg!

4 kommentarer:

  1. Marie Alexandersson25 januari 2011 kl. 14:09

    Tror också på att man inte ska stirra sig blind på kilona, hur gött kan det inte vara att gå ner cm efter cm å se att man kommer i ex.ett par gamla jeans man suktat efter ;)...

    Hoppas verkl. att du orkar hålla i, än ser det mkt lovande ut det jag läser om dig :)!!!

    Hoppas du får mkt pepp av de du har närmst dig, det är ju också a och o och få förståelse å pushning för det man själv har bestämt sig för. HEJE HEJA HEJA!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för dig med Marie! Du kommer också att klara det med din metod!!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, vad min metod är, kvarstår att se ;)...tänkt ut en ny plan där jag blandar å ger lite...Ska starta på babysim med lillskruttan om 4 veckor å hoppas vågen/cm:arna har minskat lite till dess så den roliga bikinin sitter som ett smäck ;), å sen som sagt vill jag inte bada i vassen i sommar, det e mitt mål!!!

    SvaraRadera
  4. Jag körde på Lchf i höstas. Det var riktigt bra och gott! Finns mkt att läsa om det på nätet. Ett bra tips och det är väldigt lätt att kombinera ihop med barnen!

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!