fredag 4 mars 2011

BRRRRRRR..........

I dag känns som dagen då våren på något sätt kom av sig. Det såg ju så lovande ut förra helgen när man tittade på väderprognoserna och lite av det i veckan fick man väl kännas vid och man såg hur snön långsamt började smälta ute. I dag känns det som raka motsatsen. Det blåser genom märg och ben ute och även om jag är inne så sitter jag och huttrar och sippar varmt te i ett.
Just nu längtar jag som aldrig förr efter varma dagar då man kan sitta under markisen på vår stora altan. Drömmer varje år om att jag ska inreda den så där fantastiskt fint som det är i alla tidningar men på något sätt så hinns det aldrig med och när man väl står där på handelsträdgården och inser vad allt faktiskt kostar så går drömmarna i kras. Kanske kanske är det altanens tur att få ett litet uppsving i år. Får se om lusten infinner sig. Så länge letar jag härliga inspirationsbilder.....

Underbart däck hämtat från sköna hem

Det är så himla fräscht med lavendel, olivträd, rosmarin och andra härliga örter. Blir nog till att satsa lite mer på sådana växter i år då jag alltid glömmer att vattna mina blommande blommor.

TILL SIST VILL JAG ÖNSKA ER ALLA EN UNDERBAR HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!