måndag 7 mars 2011

RÖRELSEGLÄDJE

Sitter här med en ömmande bakdel. Har för första gången varit på RPM som är en cykelklass över det vanliga. Jobbigt som tusan men så skönt när det är färdigt och ja, till och med jag svettades rejält vilket jag sällan gör. Varför vet jag inte?

ÄNTLIGEN MÅNDAG

Kanske inte helt normalt att känna så men den här helgen har varit mentalt väääääldigt jobbig. I lördags trodde jag en liten liten stund att jag skulle ge upp. Har ju inte varit sötsugen på hela tiden men Smillas godispåse luktade typ i hela huset. Samtidigt som dom jobbiga stunderna kommer så är jag så himla nöjd med mig själv att jag inte faller för frestelsen. Jag åkte till teaffären och köpte lite goda teer istället. Kvinnan bakom disken måste ha skrattat åt mig när jag hade gått ut därifrån för jag måste ha låtit smått desperat när jag kom in. " Jag måste ha något sött te, i stället för godis för det får jag inte äta"
Det blev en med lakritssmak, ett som hette mambo jambo och ett med jordgubb och champagne. Inte som godis men ett bra substitut när man inte har något val.

Just nu känns det ganska trist och tråkigt att äta soppor/shakes. Hade allt gått enligt planen så skulle jag vara klar med det nu på torsdag men eftersom inte halvfart är något alternativ för mig så blir det till att kämpa på ett tag till. Dumma fåniga kilon som är kvar! Varför går det så fort för somliga men inte för mig?? Men skam den som ger sig. Nu ska ta mig tusan dom där kilona bort!!!!! Det får blir hårdträning i ett par veckor och när vågen är på målvikt då ska jag ÄNTLIGEN få äta ett kokt ägg med lite keso. Rena festmåltiden om ni frågar mig!

Lovar lovar att återkomma med bild. Måste bara ta hjälp av min tekniska man så jag kan se lite extrasnygg ut hihi. Nä skämt åsido. Ska till frisören på lördag morgon så ni får vänta lite till så jag kan känna mig extra snygg och fräsch!

HA EN UNDERBAR VECKA!

5 kommentarer:

  1. F-n, sumpade världens längsta å finaste inlägg genom att fippla på ngn knapp :(...grr.Kommer inte ihågvad jag exakt skrev heller nu ;)...

    Nåja i korthet skulle det stå att jag tycker dina kilo försvunnit görfort ;), men när man är mitt uppe i det å har det ista kvar känns det kanske som en evighet!!!

    Tänk vad skönt när det är "över" å det nya livet , med livsstil framför allt till maten tar ny vändning...å inte tala om shoppingen å bikinin som du nu slipper våndas i ;)!!!

    Å alla semestrar ni har att se fram emot, det kan bara bli en bra vår för Er helt enkelt!!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. <3 Marie, vad skulle jag göra utan dina fina kommentarer!!!

    SvaraRadera
  3. När det blir rättstavat blir det nog ÄNNU bättre ;) !!!

    Tycker bara det är så roligt att pusha ngn som kämpar så in i bomben!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Imorrn e det lördag, då kommer det kort på bloggen ;)...Tjoho ;)!!!
    /KRAM

    SvaraRadera
  5. oj oj jösses vad fort tiden går, kommer på söndag tror jag bestämt :D

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!