måndag 28 mars 2011

VÅRKÄNSLOR OCH RÖRELSEGLÄDJE

Äntligen så är våren på väg!

Från att i går velat dra täcket över huvudet och aldrig mer gå ur sängen när man såg att marken återigen bestod av ett vitt täcke så sprudlar endorfinerna i kroppen när man har haft möjlighet att njuta av det härliga vårvädret idag!
Hela förmiddagen fick jag vara ute med barnen på jobbet på en härlig utflykt i solen. Slutade tidigt idag så när jag kom hem passade jag på att ta med mig en kopp kaffe ut i solen för att slå mig ner i lugn och ro en liten stund. Batterierna laddas verkligen av den sköna värmande vårsolen.

I dag var det dags för invägning igen! Det gick finfint. Trots att jag börjat äta mat så stod vågen på mina stadiga 18 nedgångna kilon! Känns så himla skönt!!!
NU börjar den verkliga utmaningen. Kände mig helt snurrig när jag var och handlade idag. Jösses säger jag bara, men nu är skafferit laddat med allt från vitkål, kidneybönor och kikärter till lax, kyckling och keso. Hela köksbänken ser för närvarande ut som ett grönsaksland men ska snart organisera in allt i kylskåpet. När många längtar efter att börja äta igen så är jag istället nästan skräckslagen över det eller snarare en känsla av skräckblandad förtjusning. Jag är livrädd att jag ska äta för mycket, för lite, för fel blandning av saker och ting osv, osv. Men jag ser det som om att jag går en kurs. Jag får läsa på och lära mig efter hand. Prova mig fram undan för undan och se vad som är hållbart. Mycket tid kommer att läggas på planering och matlagning framöver, det har jag i alla fall insett.

I dag var det återigen dags att dra på sig löparskorna! Var liiite nervös inför att löpträna tillsammans med andra eftersom all tidigare erfarenhet på det området är negativa. Det var Linda på Form som hjälper oss att komma i form inför vårruset. 3 tappra löpare var vi som hakade på. Det var verkligen hur kul som helst! Vi körde en massa olika intervaller varvat med styrkeövningar som vi körde på diverse träbänkar längs vägen. Pulsen var hög och det kändes fantastiskt att våga utmana sig själv och känna att man verkligen orkade att ta sig igenom hela löparpasset. För första gången i mitt liv så har löpningen gett mersmak.

Jag vet att en del av min "viktkompisar" har det tungt emellanåt och jag hoppas jag lyckas peppa er att se framåt för det finns en ljusning och det finns ett mål. Glöm inte era beställningar!!!! Det är så himla skönt att få tillhöra en grupp där man kan dela med sig av både med och motgångar, glöm inte det! Det finns inga misslyckanden, ett snedsteg är inte hela världen bara man hittar tillbaka till motorvägen igen. Tänk på hur snygga vi kommer att vara i sommar hela bunten!!!!
För mig kanske viktresan har gått ovanligt lätt, men även jag har haft tunga dagar ibland, om än inte så ofta. För mig har både den fysiska träningen samt den mentala träningen varit oerhört viktig. Utan dom hade jag aldrig kommit så långt som jag nu gjort.

HA EN FANTASTISK VECKA OCH NJUT AV ALLA HÄRLIGA VÅRTECKEN MAN HITTAR ÖVERALLT UTE NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!