onsdag 23 mars 2011

MÅLGÅNG!!!

ÄNTLIGEN!!!!


Tusen tusen tack Lena för mina nya snygga löparkläder!!! Dom satt som en smäck! Bara att ge sig ut i löparspåret nu då!!!!

Så kom den då, dagen då vågen stod på det magiska strecket. Jag klappar mig själv på axeln, fäller en lyckotår och inser......JAG ÄR 18 KG LÄTTARE!

Vägen har faktiskt inte varit särskilt tung eller jobbig men i nästan 10 veckor eller rättare sagt 69 dagar har min kost enbart bestått av flytande föda. Vissa stunder har varit tyngre än andra men oftast har det gått bra. Att ingå i ett team, där man stöttar, peppar och berömmer varandra är ett måste.....i alla fall för mig!

Just nu njuter jag av mina former istället för att se dom som en belastning, för dom som finns kvar det är jag! Nu börjar mitt nya lätta liv med allt vad det innebär. Nya utmaningar och givetvis en hel del lockelser och frestelser men nu vet jag hur man säger nej. Det har jag tränat på i 10 veckor nu.

TACK ALLA NI SOM TROTT PÅ MIG OCH PEPPAT MIG IGENOM DET HÄR!




4 kommentarer:

  1. Du är fantastisk älskling. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. SUPER BRA jobbat! Du är så duktig och en otrolig inspirationskälla! Jag kämpar själv med att försöka gå ner ett ganska stort antal kilon. Har snart kommit halvvägs på egen hand men känner att det börjar gå trögt och börjar därför bli lite nyfiken på Xtravaganza. Skulle vara intressant att läsa lite om din upplevelse av konceptet som helhet. Allt från soppor till träning och coachning.

    SvaraRadera
  3. Så grymt jobbat tjejen!!!Äntligen är du i mål, å du är så "granner"(som det sägs här i bygda) att titta på så att jag nästan bli kär i dig ;)....

    Gott å äta mat i fast form igen antar jag, vilken lyx helt enkelt. Hoppas din resa firas riktigt ordentligt och att fortsättningen blir lika framgångsrik!!!!

    HA DET SÅ HIMLA BRA!!!!!
    /kram kram

    SvaraRadera
  4. Oj Malin det kan nog bli ett ganska långt inlägg....
    Du har ju däremot klarat något som jag aldrig gjort, att ta dig neråt på egen hand. Tycker jag är superbra jobbat!!!! Läs bakåt i min blogg så hittar du nog en hel del för jag tycker jag skrivit mycket hela resan. Det kan ju tyvärr vara så himla trögt ibland men Rom byggdes inte på en dag. På xtravaganza.se finns det flera som bloggar om sina olika resor, allt från soppor till mat. Läs dom så märker du att även dom har det trögt ibland. Belöna dig själv när du varit duktig i en vecka, gått ner 5 kg osv..... Det behöver inte vara stora saker utan sånt som har betydelse för dig!!
    Vi har fått lära oss att man får äta vad man vill, bara plus och minus går ihop och att du tänker efter innan! Man ska inte ha dåligt samvete efter utan lära sig göra de aktiva valen innan. Köper jag en godispåse så ska jag tycka det är ok redan när jag betalar den i kassan, Att jag just då gjorde det valet osv.
    Lycka till med din viktresa du verkar ha hittat ett koncept som fungerar iaf!!!
    KRAM

    SvaraRadera

SMÅ SÖTA ORD ÄR ALLTID VÄLKOMNA!